Analiza ankete za učenike

Anketa je provedena među učenicima prvoga i petog razreda naše škole s ciljem prikupljanja podataka o njihovom razumijevanju i stavovima prema ključnim temama kao što su građanski odgoj, ekologija, dječja prava, prava građana i obaveze učenika. Ukupno je sudjelovalo 57 učenika, a rezultati ankete pružaju vrijedne uvide u razinu informiranosti i svijesti učenika o ovim temama.

Anketu su osmislile i provele učiteljica povijesti Renata Zemčak i učiteljica informatike Davorka Medvedović.

Pitanja koja su postavljena i na koja su bili ponuđeni odgovori:

  1. Građanski odgoj: Što znači biti odgovoran građanin svoje zajednice? Možete li navesti primjer odgovornog ponašanja u školi?
  2. Ekologija: Zašto je važno reciklirati otpad? Koje materijale možemo reciklirati i gdje ih možemo odložiti?
    Dječja prava: Koja su osnovna prava svakog djeteta prema Konvenciji o pravima
  3. Prava građana: Što znači pravo na slobodu govora? Kako ga možemo koristiti u svakodnevnom životu, a da pritom poštujemo prava drugih?
  4. Obaveze učenika: Koje su vaše glavne obaveze kao učenika u školi? Kako te obaveze doprinose vašem obrazovanju i ponašanju?
    Građanski odgoj: Kako možete pomoći svojoj zajednici da bude bolje mjesto za život? Možete li opisati neki projekt ili akciju u kojoj biste željeli sudjelovati?
  5. Ekologija: Kako zagađenje okoliša utječe na zdravlje ljudi i životinja? Što možete učiniti da smanjite svoj utjecaj na okoliš?
  6. Dječja prava: Što trebate učiniti ako smatrate da su vaša prava ili prava vaših prijatelja povrijeđena? Kome se možete obratiti za pomoć?
  7. Prava građana: Što je pravo na obrazovanje i zašto je važno? Kako vam škola pomaže da iskoristite to pravo?
  8. Obaveze učenika: Zašto je važno poštovati pravila u školi? Kako poštovanje pravila pomaže stvoriti bolje okruženje za učenje?

Deskriptivna statistika

Pitanje

Postotak točnih odgovora

Broj točnih odgovora

Građanski odgoj 1

95%

54/57

Ekologija 1

95%

54/57

Dječja prava 1

61%

35/57

Prava građana 1

88%

50/57

Obaveze učenika 1

95%

54/57

Građanski odgoj 2

96%

55/57

Ekologija 2

86%

49/57

Dječja prava 2

89%

51/57

Prava građana 2

89%

51/57

Obaveze učenika 2

89%

51/57

 

Korelacijska analiza

Varijabla

Korelacijski koeficijent (r)

Razumijevanje građanskog odgoja 1 i 2

0.75

Razumijevanje ekologije 1 i 2

0.70

Razumijevanje dječjih prava 1 i 2

0.65

Razumijevanje prava građana 1 i 2

0.68

Razumijevanje obaveza učenika 1 i 2

0.72

 

Analiza varijance (ANOVA)

Grupa učenika

Prosječna točnost odgovora

Varijanca između grupa

F-vrijednost

P-vrijednost

Učenici koji sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima

92%

0.85

4.56

0.01

Učenici koji ne sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima

80%

     

Regresijska analiza

Varijabla

Koeficijent

Standardna pogreška

t-vrijednost

P-vrijednost

Ekološka svijest

0.55

0.12

4.58

< 0.001

Razumijevanje građanskih prava

0.48

0.10

4.80

< 0.001

Obaveze učenika

0.52

0.11

4.73

< 0.001

 

Detaljna analiza rezultata – kliknite na opširnije.

Građanski odgoj

Učenici su pokazali visoku razinu razumijevanja građanskog odgoja, s prosječnim rezultatom točnosti od 95%. To ukazuje na dobro usvajanje gradiva o odgovornom ponašanju u školi i zajednici. Međutim, korelacija između dvaju pitanja iz građanskog odgoja (r = 0.75) sugerira da učenici koji su dobro razumjeli jedno pitanje također imaju visoku vjerojatnost razumijevanja drugog.

Ekologija

Slično rezultatima iz građanskog odgoja, 95% učenika točno je odgovorilo na pitanje o važnosti recikliranja. Pitanje o utjecaju zagađenja na zdravlje imalo je nešto niži postotak točnih odgovora (86%). Korelacija između dvaju pitanja iz ekologije (r = 0.70) sugerira konzistentnost u razumijevanju ekoloških pitanja među učenicima.

Dječja prava

Samo 61% učenika točno je odgovorilo na pitanje o osnovnim pravima djece prema Konvenciji o pravima djeteta, što ukazuje na potrebu za dodatnim obrazovanjem u ovoj oblasti. Drugo pitanje iz ove kategorije imalo je 89% točnih odgovora, što pokazuje bolju informiranost o akcijama koje učenici mogu poduzeti ako su njihova prava povrijeđena. Korelacija između dvaju pitanja (r = 0.65) pokazuje umjerenu povezanost.

Prava građana

Razumijevanje prava na slobodu govora i prava na obrazovanje je visoko, s 88% i 89% točnih odgovora. Korelacija između ovih pitanja (r = 0.68) ukazuje na visoku razinu informiranosti učenika o njihovim građanskim pravima.

Obaveze učenika

Učenici su pokazali visoku razinu svijesti o svojim obavezama, s prosječnim rezultatom točnosti od 95%. Korelacija između dva pitanja iz ove kategorije (r = 0.72) sugerira da učenici koji razumiju svoje obaveze također prepoznaju važnost poštovanja školskih pravila.

Zaključci i preporuke

Na temelju rezultata ankete, možemo zaključiti da učenici naše škole generalno imaju visoku razinu razumijevanja ključnih tema kao što su građanski odgoj, ekologija, dječja prava, prava građana i obaveze učenika. Međutim, postoji prostor za poboljšanje, posebno u području dječjih prava gdje je zabilježen niži postotak točnih odgovora.

Preporučujemo sljedeće mjere za unapređenje:

  1. Povećati edukaciju o dječjim pravima kroz integrirane lekcije i radionice.
  2. Nastaviti poticati ekološku svijest među učenicima putem praktičnih projekata i aktivnosti.
  3. Povećati sudjelovanje učenika u izvannastavnim aktivnostima, što može dodatno poboljšati njihovo razumijevanje građanskih i ekoloških tema.
  4. Osigurati kontinuiranu edukaciju o građanskim pravima i obavezama kroz redovite nastave i praktične primjere.

Ove mjere će pomoći u jačanju svijesti učenika o važnim društvenim i ekološkim pitanjima, te ih pripremiti za odgovorno sudjelovanje u društvu.

 

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content