Analiza ankete za učenike
Anketa je provedena među učenicima prvoga i petog razreda naše škole s ciljem prikupljanja podataka o njihovom razumijevanju i stavovima prema ključnim temama kao što su građanski odgoj, ekologija, dječja prava, prava građana i obaveze učenika. Ukupno je sudjelovalo 57 učenika, a rezultati ankete pružaju vrijedne uvide u razinu informiranosti i svijesti učenika o ovim temama.
Anketu su osmislile i provele učiteljica povijesti Renata Zemčak i učiteljica informatike Davorka Medvedović.
Pitanja koja su postavljena i na koja su bili ponuđeni odgovori:
- Građanski odgoj: Što znači biti odgovoran građanin svoje zajednice? Možete li navesti primjer odgovornog ponašanja u školi?
- Ekologija: Zašto je važno reciklirati otpad? Koje materijale možemo reciklirati i gdje ih možemo odložiti?
Dječja prava: Koja su osnovna prava svakog djeteta prema Konvenciji o pravima - Prava građana: Što znači pravo na slobodu govora? Kako ga možemo koristiti u svakodnevnom životu, a da pritom poštujemo prava drugih?
- Obaveze učenika: Koje su vaše glavne obaveze kao učenika u školi? Kako te obaveze doprinose vašem obrazovanju i ponašanju?
Građanski odgoj: Kako možete pomoći svojoj zajednici da bude bolje mjesto za život? Možete li opisati neki projekt ili akciju u kojoj biste željeli sudjelovati? - Ekologija: Kako zagađenje okoliša utječe na zdravlje ljudi i životinja? Što možete učiniti da smanjite svoj utjecaj na okoliš?
- Dječja prava: Što trebate učiniti ako smatrate da su vaša prava ili prava vaših prijatelja povrijeđena? Kome se možete obratiti za pomoć?
- Prava građana: Što je pravo na obrazovanje i zašto je važno? Kako vam škola pomaže da iskoristite to pravo?
- Obaveze učenika: Zašto je važno poštovati pravila u školi? Kako poštovanje pravila pomaže stvoriti bolje okruženje za učenje?
Deskriptivna statistika
Pitanje |
Postotak točnih odgovora |
Broj točnih odgovora |
---|---|---|
Građanski odgoj 1 |
95% |
54/57 |
Ekologija 1 |
95% |
54/57 |
Dječja prava 1 |
61% |
35/57 |
Prava građana 1 |
88% |
50/57 |
Obaveze učenika 1 |
95% |
54/57 |
Građanski odgoj 2 |
96% |
55/57 |
Ekologija 2 |
86% |
49/57 |
Dječja prava 2 |
89% |
51/57 |
Prava građana 2 |
89% |
51/57 |
Obaveze učenika 2 |
89% |
51/57 |
Korelacijska analiza
Varijabla |
Korelacijski koeficijent (r) |
---|---|
Razumijevanje građanskog odgoja 1 i 2 |
0.75 |
Razumijevanje ekologije 1 i 2 |
0.70 |
Razumijevanje dječjih prava 1 i 2 |
0.65 |
Razumijevanje prava građana 1 i 2 |
0.68 |
Razumijevanje obaveza učenika 1 i 2 |
0.72 |
Analiza varijance (ANOVA)
Grupa učenika |
Prosječna točnost odgovora |
Varijanca između grupa |
F-vrijednost |
P-vrijednost |
---|---|---|---|---|
Učenici koji sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima |
92% |
0.85 |
4.56 |
0.01 |
Učenici koji ne sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima |
80% |
Regresijska analiza
Varijabla |
Koeficijent |
Standardna pogreška |
t-vrijednost |
P-vrijednost |
---|---|---|---|---|
Ekološka svijest |
0.55 |
0.12 |
4.58 |
< 0.001 |
Razumijevanje građanskih prava |
0.48 |
0.10 |
4.80 |
< 0.001 |
Obaveze učenika |
0.52 |
0.11 |
4.73 |
< 0.001 |
Detaljna analiza rezultata – kliknite na opširnije.
Građanski odgoj
Učenici su pokazali visoku razinu razumijevanja građanskog odgoja, s prosječnim rezultatom točnosti od 95%. To ukazuje na dobro usvajanje gradiva o odgovornom ponašanju u školi i zajednici. Međutim, korelacija između dvaju pitanja iz građanskog odgoja (r = 0.75) sugerira da učenici koji su dobro razumjeli jedno pitanje također imaju visoku vjerojatnost razumijevanja drugog.
Ekologija
Slično rezultatima iz građanskog odgoja, 95% učenika točno je odgovorilo na pitanje o važnosti recikliranja. Pitanje o utjecaju zagađenja na zdravlje imalo je nešto niži postotak točnih odgovora (86%). Korelacija između dvaju pitanja iz ekologije (r = 0.70) sugerira konzistentnost u razumijevanju ekoloških pitanja među učenicima.
Dječja prava
Samo 61% učenika točno je odgovorilo na pitanje o osnovnim pravima djece prema Konvenciji o pravima djeteta, što ukazuje na potrebu za dodatnim obrazovanjem u ovoj oblasti. Drugo pitanje iz ove kategorije imalo je 89% točnih odgovora, što pokazuje bolju informiranost o akcijama koje učenici mogu poduzeti ako su njihova prava povrijeđena. Korelacija između dvaju pitanja (r = 0.65) pokazuje umjerenu povezanost.
Prava građana
Razumijevanje prava na slobodu govora i prava na obrazovanje je visoko, s 88% i 89% točnih odgovora. Korelacija između ovih pitanja (r = 0.68) ukazuje na visoku razinu informiranosti učenika o njihovim građanskim pravima.
Obaveze učenika
Učenici su pokazali visoku razinu svijesti o svojim obavezama, s prosječnim rezultatom točnosti od 95%. Korelacija između dva pitanja iz ove kategorije (r = 0.72) sugerira da učenici koji razumiju svoje obaveze također prepoznaju važnost poštovanja školskih pravila.
Zaključci i preporuke
Na temelju rezultata ankete, možemo zaključiti da učenici naše škole generalno imaju visoku razinu razumijevanja ključnih tema kao što su građanski odgoj, ekologija, dječja prava, prava građana i obaveze učenika. Međutim, postoji prostor za poboljšanje, posebno u području dječjih prava gdje je zabilježen niži postotak točnih odgovora.
Preporučujemo sljedeće mjere za unapređenje:
- Povećati edukaciju o dječjim pravima kroz integrirane lekcije i radionice.
- Nastaviti poticati ekološku svijest među učenicima putem praktičnih projekata i aktivnosti.
- Povećati sudjelovanje učenika u izvannastavnim aktivnostima, što može dodatno poboljšati njihovo razumijevanje građanskih i ekoloških tema.
- Osigurati kontinuiranu edukaciju o građanskim pravima i obavezama kroz redovite nastave i praktične primjere.
Ove mjere će pomoći u jačanju svijesti učenika o važnim društvenim i ekološkim pitanjima, te ih pripremiti za odgovorno sudjelovanje u društvu.