Naša škola je 20. veljače 2025. bila domaćin STEM projektnog dana, dana ispunjenog istraživanjem, eksperimentiranjem i otkrivanjem uzbudljivog svijeta znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. Tijekom četiri školska sata, učenici su sudjelovali u raznim interaktivnim radionicama koje su im omogućile da na praktičan i kreativan način povežu teorijska znanja s realnim primjenama.

Dan smo završili posebnim zajedničkim predavanjem u sportskoj dvorani, gdje nas je posjetio Roberto Vdović, magistar znanosti, arhitekt i istraživač. Predstavio je humanoidnog robota i robopsa te demonstrirao njihove mogućnosti, čime je oduševio učenike i pokazao kako se suvremena tehnologija može koristiti u raznim područjima.

Radionice STEM projektnog dana

Učenici su sudjelovali u 16 različitih radionica, u kojima su razvijali logičko razmišljanje, rješavali probleme i istraživali inovacije kroz praktične zadatke:

  • Escape Room – Učenici su kroz niz izazovnih zadataka otključavali lokote i rješavali misterije koristeći STEM vještine.
  • Rad s 3D olovkama – Stvaranje trodimenzionalnih modela pomoću inovativne tehnologije.
  • Pokusi – Istraživanje kemijskih i fizikalnih reakcija kroz zanimljive eksperimente.
  • Pokusi i atrakcije – Učenici su svjedočili zadivljujućim demonstracijama znanstvenih pojava.
  • Predavanje i radionica o energiji uz igru/kviz – Kako energija pokreće svijet kroz edukativnu igru.
  • Hologram piramida – Kreiranje optičkih iluzija pomoću jednostavnih materijala i digitalnih projekcija.
  • Vulkani – Izrada modela vulkana i prikaz vulkanskih erupcija kroz kemijske reakcije.
  • Robotska utrka – Programiranje i testiranje robota u uzbudljivoj natjecateljskoj atmosferi.
  • Žene u STEM-u – Upoznajmo inspirativne žene koje su ostavile trag u znanosti i tehnologiji.
  • Strujni krug – Praktična izrada električnih strujnih krugova i njihova primjena.
  • Logičke zagonetke – Razmišljanje izvan okvira kroz rješavanje matematičkih i logičkih izazova.
  • Micro:bit i društvene igre – Programiranje micro:bita kako bi upravljao društvenim igrama.
  • Znanstvenici koji su promijenili svijet – Istraživanje izuma i otkrića koja su oblikovala modernu civilizaciju.
  • Kriptirana priča – Rješavanje šifriranih poruka kroz kodiranje i logičko zaključivanje.
  • Matematička umjetnost – fraktali – Spajanje matematike i umjetnosti kroz izradu fraktalnih oblika.
  • Kreativnost i odgovornost: Pravilno korištenje umjetne inteligencije uz primjer ChatGPT-a – Kako umjetna inteligencija može biti alat za učenje i istraživanje.

Zaključak i dojmovi

STEM projektni dan pokazao je kako znanost može biti zabavna, izazovna i inspirativna. Učenici su kroz praktične aktivnosti učili na dinamičan i inovativan način, dok su kroz zajedničko predavanje imali priliku vidjeti primjenu napredne tehnologije uživo.

U nastavku pogledajte galeriju fotografija i videozapisa s radionica i predavanja!

Hvala svim učiteljima, učenicima i gostima na sudjelovanju i stvaranju nezaboravnog STEM iskustva!

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content